Blogarchívum

2014. június 5., csütörtök

4. nap

Kicsit korán kellett kelni, mert már 8 órakor indultunk a következő szállás felé. Újra kanyargó szerpentinen ereszkedtünk le, majd a Hargita mellett vitt el az utunk. Csíkszeredán áthaladva megérkeztünk Csíksomlyóra a Nagyboldog Asszony Templom elé. Ide betértünk és ámulatba ejtett minket a Mária szobor, ami a templom nevezetessége. A csodatévő Mária szobrot meg is érintettük. Keresztülmentünk Székelyudvarhelyen, Székelyföld fővárosán is. Eközben az idegenvezetőnktől nagyon sok érdekes dolgot megtudhattunk a székelyek történetérő, és jókat mulattunk a székely vicceken.  Innen Farkaslakára mentünk, ahol megemlékeztünk Tamási Áronról. A sírjára mi is elhelyeztük a megemlékezés szalagját. Az idegenvezetőnk segítségével elénekeltük a magyar és a székely himnusz, ezzel megemlékeztünk a nemzeti összetartozás napjáról is.  Ezután megtekintettük a korondi népművészet remekeit, amelyekből, akinek maradt pénze, vásárolhatott. A következő állomás Szováta volt. Felsétáltunk a Medve-tóhoz, ahol egy hatalmas felhőszakadás akadályozta meg, hogy körbesétáljuk a tavat. Kissé ázottan folytattuk az utat a szállásunk felé, amely a már ismert kolozsvári Bethlen Kata Diakóniai Központ volt. Vacsora után, aki akart, végre elmehetett a közeli focipályára, és bepótolhatta az elmaradt focizást. A lányok a közeli játszótérre mentek labdázni. A sok buszozás nagyon fárasztó volt, de a látnivalók és a szép látvány feledtette ezt.